torsdag 30 augusti 2012

Våfflor!

Ikväll blev det våfflor igen. Är så glad att vi hittar ett recept som är så gott och som alla i familjen gillar. Till och med sonen som skriker högst mot lchf-kost, han åt flest. Och även den minsta sonen som vanligtvis inte gillar vare sig våfflor eller pannkakor äter nöjt.

Och viktigast av allt nästan, JAG, gillar dem!!!

Bilderna är en repris från förra gången men tror inte att nåt var annorlunda på bordet idag förutom att delar av barnen drack gammaldags mjölk istället för vatten och att jag blev serverad kaffe med vispad grädde i!!!

Delar med mig av receptet också den här gången, det gjorde jag inte sist. Kändes så skönt att få suga på den karamellen själv ett tag, men nu har själviskheten lagt sig och jag anser att ni inte bara borde få receptet, ni ska göra dem!!!

Klassiska våfflor, ca 8-10 st
(vi gör dubbelt och alla försvinner!!! Minst!!!)

1 dl gammeldags mjölk
2 dl grädde
2 msk fiberhusk
50g smält smör
4 ägg
1 tsk bakpulver
1 krm salt

1. Vispa alla ingredienser och låt svälla i ca 5 minuter.
2. Pensla våffeljärnet med smör. (det gör inte vi, vi gäller det direkt i smeten, men då kanske nu behöver ett järn i teflon)
3. Grädda några minuter. Tänk på att "smeten" sväller så det räcker med en klick "smet".

Varsegoda!!!

Åh förresten, jag har ändrat lite i mina löparplaner. Kvällens, torsdagarnas, löppass är numera flyttat till fredagar eftersom jag kör zumba på onsdagar. Så från och med nu är det löpning tisdag, fredag och lördag som gäller och zumba söndag och onsdag!!! Kändes lite mer utspritt på det sättet!!!

Ha en skön torsdag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar