fredag 24 augusti 2012

Pass 7 och 8

Det blev en paus i skrivandet denna vecka.
Jag och mina två minsta frön har varit ute på en liten semester till Härjedalen.
Det gjorde att jag fick köra tisdagens, pass 7, löppass direkt när jag gick upp på morgonen så det skulle vara avklarat och inte hoppas över.

Passets upplägg var som följer med avslutande stretch på ca 7 minuter.
Jag "fuskar dock och kör alltid till 15 minuter, dvs en extra nedvarvnings-minut.

Dag 1, vecka 3    
Tisdag
 
4 min. rask gång


3 min. joggning


4 min. rask gång


2 min. joggning


1 min. rask gång


14 minuter totalt

 
Det åttonde passet har jag kört idag nu på morgonen. Vi satt 4,5 timme i bilen igår kväll så kroppen var inte inställd på att börja löpa när jag kommit hem, packat upp, fått barnen i säng... Då var det film och kramar med maken som gällde!

Men idag har det då löpts här hemma. Den förstfödde sonen var i skolan idag så idag var det bara två barn som hakade på och körde ett varsitt gång/löppass efter mig. Idag hade jag dessutom hittat snöret till nödsäkerhets-anordningen så min stretch kunde idag genomföras med betydligt mindre av hjärtat i halsgropen... Ganska avslappnat till och med...

Pass 8:as upplägg med tillhörande strectch.

Dag 2, vecka 3
Torsdag (fredag)



4 min. rask gång


3 min. joggning


4 min. rask gång


3 min. joggning


1 min. rask gång


15 minuter totalt

 

Jag kan vara ärlig och tala om att jag faktiskt under mina dagar i Härjedalen tänkt på löpningen varje dag... Och längtat... Jag hade önskat jag hade haft mina skor med mig att snöra på och ge mig ut... Om det berodde på den friska "norrlandsluften" eller för att jag helt enkelt visste att skorna låg på ett säkert ställe 40 mil bort vet jag inte, men det kändes faktiskt skönt att längta efter att löpa... Men tror ändå inte att jag ändrat uppfattning om det än... Men längtan är en bra start...

Och kanske var det just på grund av längtan som dagens pass, som utökats med ännu en minut gick så bra som det gick... Det kändes lätt och jag behöver inte tänka konstant på hållningen utan kunde sjunga med lite i musiken i öronen... Men måste nog fixa en egen playlist snart. Mycket musik har han som är bra, äldste sonen, men långt ifrån allt, och när det helt plötsligt utan förvarning dyker upp i lurarna så är det ensamt anledning nog till att tappa fokus och ramla av bandet...
Har fått sänka löpfarten till 8,5 km/h på löpbandet. Har testat mig fram och känner att ökningen på farten får ske när jag börjar löpa utomhus, annars upplevde jag löpbandet som alldeles för labilt...

Ser fram emot morgondagens pass!

Ha en skön fredag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar