torsdag 9 augusti 2012

Kvällens middag!

Idag blev det lax till middag.
Vi har ett recept som vi brukar köra i stort sett varje gång vi gör lax, helt enkelt för att det är så otroligt gott tycker vi. Men ikväll kände jag för att leka "Här är ditt kylskåp" och mixtrade lite på egen hand. Ibland när jag gör det så blir inte resultatet så lyckat, men ikväll blev det faktiskt rätt bra.

Det blir ingen bild på middagen eftersom det smakade bättre än det såg ut. Maken konstaterade nämligen att hade han öppnat kylen hos nån och sett den här rätten ligga där så hade han INTE ätit den, mest troligt. Så därför får ni helt enkelt göra det själv och se vad ni tycker!

Laxmix i ugn
4 personer

Laxfilé ca 120g/person
1 paprika
1 rödlök
1 pkt Halloumiost
Olivolja
Vitlökspulver
Örtsalt
Flingsalt Citron
Färska/torkade örter tex persilja mm.

1. Dela laxen, paprikan, löken och halloumin i ca 2,5 cm stora bitar och lägg i en bunke. Häll över lagom med olivolja och kryddor, blanda sedan om ordentligt.

2. Lägg blandningen i en ugnsfast form och kör i ugnen på 175 grader tills det är klart. Det syns. Genomstekt och fått färg typ...

3. Servera med en god sallad.

4. Ringla lite olivolja med smak av citron över laxröran.

Ni som läser recepten får ha lite överseende med att jag aldrig exakt kan ange vare sig tidsangivelser eller mått på vissa ingredienser. Detta beror helt enkelt på att jag själv aldrig kan hålla mig till exakta mått av något slag i något ärende så det känns lite konstigt att göra det här. Jag är en "höftare" och ni får därför prova er fram själva precis som jag får göra!

Hoppas det smakar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar