tisdag 18 september 2012

Vecka 6

Idag inleddes då vecka 6 och med den också premiären för att springa utomhus.

Passet blev dock lite annat upplagt än innan.

Power walk: 7 min
Löpning: 6 min
Power walk: 3 min
Löpning: 5 min
Power walk: 60 min

När vi (ja just det, mamma var med idag också) kom mot den sista etappen fick vi för oss att vi skulle hitta en alternativ väg för att slippa stora vägen och den tunga trafiken.

Vi tyckte oss ana en traktorstig eller liknande på andra sidan en åker/äng i närheten av vårt hus. Så, vi satsade allt på ett kort och travade ner på åkern/ängen och började traska... Eller, vi började plaska!

Åkern/ängen började efter ett tag att kännas som en myr fast med högt gräs... Blött!
Efter en stund gick det knappt att urskilja min mor ute i gräset så vi beslöt oss för att vända om och skicka ut maken på uppdrag!

Vi tog oss hem och kvällens pass kändes hur skönt som helst.

Löpningen var tung idag. Dels för att jag gärna pratar mer än jag springer när jag har sällskap. Och dels för att det var utomhus.

Jag har ju bara sprungit på ett plant löpband innan och nu blev det backar upp och backar ner, löst och hårt grus, varmt och kallt, skog, grusväg och asfalt samt en blöt åker också...

Jaja, det vet väl alla ni som springer och vistas utomhus att backar går både upp och ner och att marken kan variera i material...

Men för mig blev det en jobbigare löpning ute, men samtidigt så mycket skönare med den friska luften och höstkänslan... Vem vet, det kanske blir fler utomhus-löpningar!

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar