torsdag 20 september 2012

Överbelastning

Tycker det varit mycket tjat om överbelastningar hit och överbelastningar dit. Järnvägarna är överbelastade, telefonväxlar är överbelastade, Telia är överbelastade, statliga myndigheter är överbelastade, politiker och förskolorna är överbelastade...

Och jag vill ju naturligtvis inte vara sämre jag! Idag kom domen! Jag är överbelastad. Eller det är väl synd att säga att jag personligen är överbelastad, men mina muskler i vaderna och vristerna då framförallt är överbelastade och behöver vila.

Ja, de behöver tydligen både vila OCH nya löpskor!

Allt gick faktiskt bra tills jag testade att löpa utomhus men det var tydligen också helt naturligt, precis som att man ligger på nån gräns efter ca 5-6 veckors löpprogramsträning (vilket ingen sa till mig innan) och då överbelastning tydligen är mycket vanligt.

Kombinationen av programmets längd ihop med att jag tappade allt vad löpstil och löpteknik hette utomhus, vilket jag också märkte då jag för första gången på 6 veckor fick träningsvärk, fick tydligen mina vrister att ge upp och tacka för sig.

Så nu är frågan, hur länge behöver jag vila och kan jag ändå fortsätta med zumban???

(behöver jag säga att dagens löpträningen fick utebli????)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar