söndag 2 september 2012

Det känns inte bra...

I slutet av veckan kom två av tre barn hem från dagis snoriga, lite hostiga och med blanka ögon. Idag är det tre barn som gått och lagt sig med likadana symptom. Men ingen av dem är ännu konstaterat sjuka, bara lite förkylda.

Så idag på eftermiddagen slog det ner som en blixt från en klar himmel. Det kändes som om jag skulle dra på mig en rejäl förkylning själv också.

Jag trotsade detta och drog iväg på veckans andra zumba-pass. Tur var det, nu sitter jag i soffan och kollar på en typisk chick-flick som får mig att skratta högt, dricker echinea (eller nåt sånt), njuter av lite nötter och mår betydligt bättre!!!

Men har fortfarande den lite stickiga känslan i kroppen, som om det skulle kunna bryta ut något.

Men nu vill jag att ni hjälper mig att hålla alla tummar och tår som finns för att det ska gå bra, för just den här veckan som kommer har jag inte tid att vara sjuk.

Träningsveckan är fullspäckad och eftersom jag åker bort på torsdag eftermiddag i fyra dagar så är träningspassen lite ihop pressade.

Vecka 5 av löpningen inleds imorgon måndag med pass 1.
Pass 2 blir redan på tisdag.
Onsdagen blir zumba som vanligt och på torsdag ska jag hinna med veckans sista löpprogram så att dagarna i Finland blir träningsfria då det enligt det schema jag fått helt enkelt inte finns tid för träning därborta!!! Det enda jag missar, förhoppningsvis, blir söndagens zumba...

Jaja, tjyvkikat på måsta veckas löpprogram och sett att det kommer hända lite mer framöver nu, så får vi se vad jag tycker om det framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar