torsdag 6 september 2012

Det gick!

Lyckades klämma in både löppasset, lite städning och packning samt att umgås med barnen... Eller ja, barnen har jag tid att umgås med nu ett par timmar tills det är dags att hoppa på tåget upp mot Arlanda.

Idag körde jag löppasset på den exakta tiden som står med i schemat, annars brukar jag ju alltid börja och avsluta med 5 minuters powerwalk eftersom det är gött och för att jag vet att det inte är bra att chocka kroppen med att springa direkt utan uppvärmning. Och såklart för att dryga ut tiden lite...

Idag blev det:

Powerwalk: 2 min
Löpning: 6 min
Powerwalk: 2 min
Löpning: 5 min
Powerwalk: 1 min

+ stretchen som vanligt...

Löpningen kändes oerhört bra idag, i alla fall det första passet. Då hade jag lätt kunnat springa betydligt längre utan att tröttna. Men när jag väl kom på att jag skulle växla ner till gång så blev jag tydligen så mentalt inställd på att jag nästan var klar så jag tappade gnistan helt. Jag körde dock de sista 5 minuterna fullt ut i samma tempo men det kändes som om benen ville stanna... Där ser man hur viktigt det är att få med det mentala också och inte bara orken/konditionen och envisheten.

Nästa pass innebär en enda löpning á 10 min så kanske det funkar bättre, vi får se...

Lunch idag blir att testa Arvikas nya salladsbar på ICA. Har ätit detsamma när vi var i Arlanda sist och det var ljuvligt gott så hoppas att det smakar detsamma idag. Det blir reskosten på tåget oavsett.

Ha en go helg på er allesammans, det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar