onsdag 5 september 2012

Tajt...

Usch vad jag hatar när det blir körigt, stressigt och ont om tid... På det där negativa sättet, när jag liksom inte hinner med mig själv och min planering...

Den typen av stress älskar jag däremot till exempel när det kommer till jobb eller studier, då presterar jag som bäst, men jag känner nu att för att jag ska hinna med den fastlagda träningen den här veckan så kom det alldeles för mycket emellan och det känns inte bra...

Började plugga igen i måndags, sociologi och socialpsykologi, mina absoluta favorit ämnen, alla kategorier! Och det fick mig att bli lite väl uppsluppen i litteratur och uppgifter. Men å andra sidan kan man väl säga att jag är gött med nu, allt som ska va klart i uppgiftsväg fram till okt är klart! Och det är ju positivt.

Det negativa är väl att löpningen fått stå tillbaka. Jag körde veckans första pass i måndags. Kändes bra. Vare sig mer eller mindre. Kom då upp i 10 löpminuter. Veckans andra pass skulle ju ha gjorts i tisdags, men på grund av den annalkande förkylningen som jag känt sista dagarna så vågade jag inte chansa eftersom tisdagen gick i kraftigt halsont och jag idag, torsdag, ska åka iväg till Finland över fyra dagar på konferens.

Igår mådde jag bra igen så då blev det såklart ett härligt zumba-pass. Måste komma ihåg att berätta för Anna, instruktören att detta är det bästa fitness-passet som hon gjort, både i musik och koreografi.

Så, då återstår idag då, idag skulle pass tre göras, men nu sitter jag här med två små killar som inte vill att mamma ska träna eftersom mamma ska åka bort i eftermiddag, och måste ju erkänna att det faktiskt tar emot idag också, inte bara för att de står och tittar på mig med vädjande ögon, utan för att det behövs packas, pluggas, städas, tvättas, lagas lunch mm mm mm och mitt tåg går före 16!

Så därför känner jag att tiden inte riktigt finns på min sida! Jag har i alla fall varit mogen nog och packat med löpgrejerna så jag ska kunna ta ikapp det (förhoppningsvis) tisdagens pass, som då blir dagens pass eftersom jag kör tisdagens pass idag istället om jag får tummen ur och hittar tid...  Men utifrån schemat som vi fått över helgens konferens så vette sjutton när jag ska hinna det, nattetid kanske! Jaja, förberedd är jag i alla fall!

Så, var ska jag börja idag då????

Jag klurar en stund till så får vi se hur det blir med veckans löp-utmaning. Något som jag hatar nästan lika mycket som att inte hinna med är ju att förlora, även om det bara är mot mig själv... Kanske värst då till och med...J

Jaja, nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar