tisdag 25 september 2012

Jag är så jädra stönig!

Jag har ärvt en stönighet och en envishet utan dess like. Det ena från min mammas sida, det andra från min pappas sida... Och resultatet av när dessa två gener blandat sig blev enastående. Det är inte ofta jag ger upp, oavsett vad det än handlar om. När vi snackar uthållighet och fysik menar jag. Jag ger faktiskt ibland upp när det gäller att måla eller klä om en möbel eller liknade... Eller ger upp??? Nej, det gör jag inte... Jag tar en paus! Jo, det kan man faktiskt säga, för det blir oftast faktiskt färdigt i slutänden, det bara varierar hur långt bort den där slutänden är...

Jag har ett sånt exempel nu, började måla om lite grejer i augusti ute i ladan. Det är grundmålat... Tror till och med att jag hann ett lager med... Ehh, nej, det är grundmålat! Det andra var önsketänkande. Sen blev det stopp... För ett tag. men nu verkar jag vara på G igen, kände idag att jag var sugen på att fixa det där... men så satt jag och läste sociologi och så blev det såklart inget...

Nu är jag ur spår (för att återknyta till hälsotemat).

Idag inleddes iaf vecka 7 på mitt löpprogram. Mina överbelastade vrister känner jag inget utav längre och vaderna är som vanligt. Jag fick däremot sluta med tillskottet av magnesium häromdagen eftersom jag fick tillbaka mina magbesvär, vilket tydligen var en vanlig biverkning. Så nu får jag satsa på att äta mandel istället.

Veckans första löppass såg ut som så här...

Power walk: 2 min
Löpning: 7 min
Power walk: 2 min
Löpning: 6 min
power walk: 1 min

Och avslutningsvis den vanliga stretchen...

Jag inledde ju med att berätta om mina uthållighets-egenskaper, och det måste man väl ändå medge att jag är, gällande löpningen alltså, eftersom jag än idag inte tycker att det är roligt. Visst det känns helt ok att springa, men det är ju knappast så jag skrattar, eller ens ler lite grann, under tiden jag gör det... Hur ska det bli kul?????

Men som sagt, en del av vardagen verkar det ha blivit så jag har inte tänkt sluta... Än åtminstone...

Kollat lite statistik över inlägg och recepten var ingen höjdare hörrni, inte många av er som ville veta av dem inte... Ja, jag tror nog jag tar en paus i receptskrivandet och så får ni väl höra av er om det finns nåt som vi ätit som ni blivit sugna på så kan vi fixa det då...

Kan bara berätta att vi bakade en äkta LCHF-tårta i söndags när maken fyllde år. Chokladtårta med hallon och grädde samt riven mörk choklad. Till och med min störste kritiker gällande lchf-bakverk åt, OCH tyckte det var gott!

Gjorde en lchf-äppelkakesmulpaj. Passade bra för dem som inte är lika strikta som mig. Maken hade åkt och köpt lite socker-bröd just in case ingen skulle äta, men alla åt och tyckte det var gott så det känns som om man börjar få lite kläm på det där nu...

OBS!!! Glöm inte bort www.pajver.blogspot.com

Ha en go kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar