fredag 14 september 2012

Kramp

De sista två veckorna har jag besvärats av kramp i mina vader på nätterna.

Vad beror det på?

Har googlat, pluggat igenom mina lchf-böcker och vänt mig till mina tidigare erfarenheter/kunskaper.

Jag har ökat vätskan, jag har ökat tillskottet på magnesium, jag har varit noga med stretchen och jag har vilat...

Det enda som hjälpt egentligen är vilan. Efter en vecka utan löning har vaderna återhämtat sig verkar det som. Körde zumban igår och det gick fint. Körde 5:e veckans sista löppass idag och redan är känslan i vaden tillbaka. Ska bli intressant att se om det resulterar i en kramp inatt igen...

Vad beror det på och vad gör man åt det? Någon som har erfarenhet och som kan ge tips?

Hittar många motstridiga experter på Google så känner att erfarenhet från drabbade själv är att föredra...

Men det blev iaf av, så nu k leds vecka 6 på måndag, då är det snart halvtid, igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar